israel flag
ברוכים הבאים למרכז הכלב והאדם!
המרכז האקדמי הגדול בישראל ללימודי אילוף כלבים, כלבנות טיפולית והכשרת כלבי שירות!
ההרשמה לקורס כלבנות טיפולית מחזור אוקטובר 42 החלה!
ההרשמה לקורס מאלפי כלבים בכירים בעיצומה!

איך להכניס כלב נוסף לבית

האם הכרתם את האחת או את האחד? האם במקרה גם להם יש כלב? במצב כזה עולות שאלות רבות: האם הכלבים יאהבו אחד את השני? האם אנחנו כזוג נוכל להסתדר אם אחד הכלבים לא יאהב את השני? ומה עושים כדי להיערך לכך מראש? בדיוק בשביל זה נכתבה הכתבה הזו, שבה זה ניתן לכם כמה וכמה עצות לשיפור ולתחזוק הזוגיות המיוחדת הזו, כמו גם לחיזוק הקשר בין הכלבים.

להכניס עוד כלב לחיים? לא מדובר בעניין פשוט

גידול הכלב האישי הוא דבר מאוד נוח, בגדול:
הכלב שלכם מכיר אתכם, יודע מי אתם, ואתם עצמכם יודעים איך לטפל בו בצורה הכי נכונה. פתאום הכרתם מישהו חמוד, בעל כלב בעצמו, ואפילו יש מצב שתעברו לגור ביחד. מעולה!
עכשיו עליכם לחשוב כיצד תגיבו לכלב החדש – ואיך הכלב שלכם יגיב אליו.

ראשית, כמה נקודות חיוביות – למה בהחלט כדאי לכם להוסיף עוד כלב למשפחתכם:

  • כשאתם יוצאים עם כלבכם לגינה, הוא שמח לפגוש כלבים אחרים? נהדר. זהו כלב שיודע להסתדר עם כלבים אחרים – ו’אח’ נוסף יעשה לו רק טוב!
  • כשאתם יוצאים מהבית, הכלב מפתח תסמיני חרדה? כלב נוסף, בעל אופי מאוזן, יפיג קרוב לוודאי את החרדה של הכלב החרד, וייתן לו תמיכה נפשית ופיזית בזמן שאתם לא נמצאים בבית
  • הכלב שלך מבוגר וחסר שמחת חיים? כלב נוסף (ועדין) יכניס בו רוח צעירה ו’ישכנע’ אותו לבצע פעילות פיזית נהדרת, בתדירות גבוהה יותר. במקביל, הכלב שלכם יזכה בחבר חדש לחיים.
  • ולמרות כל אלו, חשוב לזכור שצירופו של כלב חדש למשפחה הוא נושא מורכב. למעשה, ברוב המקרים נמליץ להתייעץ עם מאלף מוסמך עוד לפני הפגשתם של הכלבים.

 

מה עשוי להוות בעיה?

  1. אחד מבני הזוג חרדים מאוד מאחד הכלבים
  2. אחד הכלבים חרדתי מאוד, ולא אוהב כלבים. זהו כלב שלא מזהה כלבים כדבר טוב, ואוהב רק בני אדם

לכם, הבעלים, המשמשים כמדריכים מבחינת הכלבים ואחראים על רווחתם, אין די פנאי וזמן כדי לספק לכלבים את צורכיהם באופן מאוזן ותואם.

אז מה עושים?

  1. תכנון נכון ומוקדם עוזר בהקלת העומס הנוצר מגידול של שני כלבים. תכנון כזה כולל, בין היתר: חישוב מראש של הוצאות ידועות שניתן לתכנן ולהיערך אליהן, כמו מזון, טיפול רפואי, הדברת טפילים, טיפוח, אילוף, סידור מקום לכלבים לקראת חופשות ועוד.
  2. עריכת היכרות ראשונית בין שני הכלבים, שאותה מומלץ לעשות במהלך טיול בחוץ, כמה פעמים לפני הגעתו של הכלב החדש הביתה (הגעת אחד הכלבים הביתה יוצרת מתח, בייחוד אם אחד מהכלבים טריטוריאלי באופיו).
  3. צעצועים נחשבים לא פעם טאבו מבחינת הכלב. אם ידוע לכם שאחד הכלבים רכושני מאוד כלפי חפצים מסוימים, העלימו אותם לכמה שבועות, עוד לפני כניסת הכלב החדש לבית.
  4. האכלה נכונה יוצרת הרגלים נכונים לשני הכלבים. בשבועיים הראשונים מומלץ להאכיל כל כלב בצד אחר של הבית – ראשית האכילו את הכלב החזק והשולט מביניהם, ולאחר מכן את הכלב השני.
  5. לינה של הכלבים: מומלץ שתהיה מחוץ לחדר השינה שלכם. סדרו לשני הכלבים מקומות משלהם, אך אם מורגש קצת מתח ביום-יומיים הראשונים, עדיף להרחיק את הכלבים אחד מהשני בלילה. עשו זאת ברוגע ובנינוחות: אחרי כשבועיים הכלבים יתרגלו גם לישון ביחד.

אנרגיה טובה בימים הראשונים תעזור להתאקלמות של שני הכלבים. אנא, אל תתייחסו לכל דבר שהכלבים עושים: דווקא דרך התנהגות ‘מתעלמת’ זו תיתפסו בעיניהם כמנהיגים ותוכלו ליצור היררכיה נכונה בשבילם, אצלכם בבית.

לסיכום

לעתים תגלו כי כלבכם, שהיה עדין ורגוע, הופך תובעני ודורש את מלוא תשומת הלב שלכם, בשל נוכחותו של כלב נוסף. הוא אף עלול ללמוד מהכלב החדש התנהגויות לא רצויות, בשעה שציפיתם שיקרה בדיוק ההיפך. אל תכעסו עליו: פעלו בהתאם לעצות ולטיפים שציינו כאן, ותראו איך לאט לאט המצב משתפר. בכל מקרה, התייעצו עם מאלף מקצועי ובעת הצורך אף היעזרו בו באופן מעשי.

הכתבה נכתבה בסיועו של טל שלוש מנכ”ל מרכז הכלב והאדם

אהבתם? שתפו את החברים והמשפחה!

מאמרים שאולי יעניינו אותך בנוסף

מרכז הכלב והאדם - לוגו

צריכים עזרה מנציג?
רוצים לשמוע פרטים נוספים?
לא תספיקו להגיד ‘הב הב
והמומחים שלנו יחזרו אליכם!

מרכז הכלב והאדם - לוגו

צריכים עזרה מנציג?
רוצים לשמוע פרטים נוספים?
לא תספיקו להגיד ‘הב הב
והמומחים שלנו יחזרו אליכם!

דילוג לתוכן