israel flag
ברוכים הבאים למרכז הכלב והאדם!
המרכז האקדמי הגדול בישראל ללימודי אילוף כלבים, כלבנות טיפולית והכשרת כלבי שירות!
ההרשמה לקורס כלבנות טיפולית מחזור אוקטובר 42 החלה!
ההרשמה לקורס מאלפי כלבים בכירים בעיצומה!

הכן את כלבך לחורף – טל שלוש

הכן את כלבך לחורף – טל שלוש

חורף, הגשם מטפטף על העורף, וצריך לשים מעיל כל החורף, ובכן כלבים לפעמים כן צריכים מעיל, אך רוב הכלבים יעברו את החורף בכיף, אך יש כלבים שלא,  להלן המדריך הפרקטי לחורף עם כלבכם.

ראשית נתחיל בזה שיש גזעים כמו פיטבולים, פאגים, בוקסרים, ועוד גזעים או מעורבים שיש להם פרווה קצרה ולכן להם יהיה יותר קר מהרגיל, במידה וכן ערסלו אותם במקום חמים בבית, וכשיוצאים החוצה (במידה ואתם גרים במקום קר) גם מעיל ונעליים מחממות לא יזיקו בכדי שכלבכם לא יקבלו היפוטרמיה.

ברוב המקרים כלבים יעברו את החורף בקלילות ואף ייהנו ממנו, אך גילי הזהב אצל כלבים כמו אצלנו בני האדם, פחות תזזיתיים ולכן יהיה להם יותר קר מהרגיל, שימו לב לכלב האישי שלכם אם הוא רועד בחוץ, או שלא נעים לו,  ותוכלי לדעת האם קר לו.

ברקים ורעמים אצל כלבים לא תמיד נעימים. כלבים בעיקר גורים וכאלו עם פחדים מרעשים ובכלל כלבים רגישים יקבלו את עניין הרעש ממש לא טוב, לפעמים מסאונד של רעם הכלב יכול להגיע מצב קפיאה, בריחה מהבית או מצב רעידה בבית, ואפילו מצב של חזרה לצרכים בבית עקב הפחד. מה שאני ממליץ לכם בעיקר זה לאטום חלונות ולאטום דלתות ושכמה פחות סאונד שיכנס לכם הביתה במידה ויש לכם כלב רגיש, מצד שני ממליץ בחום על הרגלה / הצפה לסאונדים של  רעמים בהדרגתיות קלילה, היום יש ביוטיוב כמעט הכל, יש לכם סאונדים שדומים לברקים, לכן שימו לכלבכם בהתחלה בסאונד נמוך שלא ירגיש את זה וכל יום להגביר קצת, וליצור אצל הכלב הצפה של הסאונד הזה, ויש מצב שהכלב יקבל את הרעמים והברקים בצורה יותר נעימה.

במידה ואתם רואים שהפחד מחריף מומלץ ליצור קשר מבעוד מועד עם מאלף מוסמך שייתן לכם ייעוץ נכון לכלבכם.

שלוליות וכלבים – יש כלבים שאוהבים ממש להתלכלך ושחוזרים הביתה מלאי בוץ וכפות רגליים מטונפות, ויש כלבים שלא אוהבים להכניס את רגליהם לשלוליות ולכן במידה והם אוהבים את הדשא הם פשוט לא יעשו צרכים בחוץ ויתאפקו יותר מהרגיל, מה שיכול לגרום לכלב לחזור הביתה ולעשות בבית. הייתי ממליץ במקרים כאלו כן לעשות סיבוב יותר גדול וללכת למקומות בלי שלוליות ולרדת עם כלבכם כמה שיותר פעמים שיתרגל לעשות במקומות שהוא לא היה רגיל לעשות בהם עד היום.

לא מומלץ לקלח כלבים בחורף, במידה והכלב שלכם ממש אבל ממש התלכלך, אז קלחו אותו במים פושרים, ונגבו אותו מיד לאחר המקלחת.

מחלות וטפילים בחורף

מכת הטפילים קרציות והפרעושים נרגעות בחורף, אך בבית המחומם יש להם מצע נוח להתפתח , לכן שימו לב לכלב שלכם וחפשו עליו טפילים ובמידה וצריך להשתמש בחומרי הדברה המתאימים לכלב האישי שלכם.

דברים שלא עושים אף פעם, לכל בעלי החצרות והגגות לא משאירים כלב בחוץ בסערה עם ברקים ורעמים, ולא משאירים כלב בגינה במצב גשם, דברים כאלו יכולים להשפיע רבות על התנהגות הכלב וליצור אצלו חרדות ופחדים מהבחוץ מהגשם ומסיטואציות כאלו.

אהבתם? שתפו את החברים והמשפחה!

מאמרים שאולי יעניינו אותך בנוסף

מרכז הכלב והאדם - לוגו

צריכים עזרה מנציג?
רוצים לשמוע פרטים נוספים?
לא תספיקו להגיד ‘הב הב
והמומחים שלנו יחזרו אליכם!

מרכז הכלב והאדם - לוגו

צריכים עזרה מנציג?
רוצים לשמוע פרטים נוספים?
לא תספיקו להגיד ‘הב הב
והמומחים שלנו יחזרו אליכם!

דילוג לתוכן