israel flag
ברוכים הבאים למרכז הכלב והאדם!
המרכז האקדמי הגדול בישראל ללימודי אילוף כלבים, כלבנות טיפולית והכשרת כלבי שירות!
ההרשמה לקורס כלבנות טיפולית מחזור אוקטובר 42 החלה!
ההרשמה לקורס מאלפי כלבים בכירים בעיצומה!

מדריך הנכון לאימוץ כלב

מדריך הנכון לאימוץ כלב

ראשית גידול כלב הוא דבר נפלא אך עלינו להבין כמה דברים לפני אימוץ כלב, האם אנחנו כמשפחה מוכנים לעוד אחריות של ילד בבית, האם יש לי זמן להוציא את הכלב לפחות 3 פעמים ביום, לקחת אותו לוטרינר, לעשות שיעורי אילוף במידת הצורך, תספורת לכלב מדי פעם?, האם יש לי מספיק תקציב לספק לכלב תזונה ראויה, האם אני זקוק בהכוונה כי לא היה לי כלב מעולם? האם אני חולם על כלב מסוים,והאם הוא מתאים לאורך חיים שלי? האם ההרכב המשפחתי שלי מתאים לאורך חיים עם כלב, למשל אם יש לי תינוק שהתחיל לזחול לאחרונה? או שיש לי ילד בן 5 שאוהב לרוץ ולהתרוצץ שיכול להשפיע על התנהגות הכלב? האם יש לי כלב זקן בבית שאני מוסיף עוד כלב נוסף? במידה ואנחנו עובדים המון שעות ביום, האם יש לי מבוגר אחראי (לפחות גיל 14 מינימום שיטפל ויבין את הכלב כראוי?

כל השאלות האלו חייבות להיות עם תשובות ברורות לקראת אימוץ הכלב, ובמידה ועניתם עליהם ויש לכם את הזמן ויכולת לגדל כלב, זה הזמן לדבר על מה עושים כשמגיעים לעמותה או להתרשמות מכלב מסוים.

שלב ראשון אבחון הבית. אנחנו במרכז הכלב והאדם ממליצים בחום להזמין מאלף מבעוד מועד  שילווה אתכם בתהליך אבחון הכלב, כלומר שיעור אבחון בבית לפני לקיחת הכלב והגעה לעמותה או קניית כלב, כדי לתאם ציפיות, וכדי שהמאלף ידע לשדך ביניכם לבין הכלב העתידי שלכם.

השלב הבא: הגעה לעמותה / בית מחסה / כלבייה / בית גידול.

במידה ולא בחרתם בייעוץ אישי ע”י מאלף, מומלץ להגיע למקום בחירת הכלב ששקט ורגוע יחסית, מומלץ לא להגיע כשיש יותר מדי המולה במקום, כך לא תוכלו לראות את האופי האמיתי של הכלב שתרצו.

דבר חשוב לגבי מקום בחירת הכלב, יש מלא עמותות שמציעות עזרה בשידוך כלב, שימו לב שמדברים אתכם בצורה נאותה, ואדיבה, וכמובן לעמותות יש קריטריונים לכל כלב, אנא שימו לב שאתם לוקחים כלב, שתדעו כמה שיותר על הרקע שלו, כדי שיהיה לכם התנהלות נכונה בהמשך הדרך.

הגעתם הביתה עם הכלב מה עושים?

סביר להניח שבימים הראשונים הכלב שבחרתם עדיין לא מכיר אתכם לחלוטין ולכן יש זמן הסתגלות של לפחות שבוע ימים שמתבטא אצל כל כלב בצורה אחרת, כלב אחד יופיע פחדים, כלב אחר יופיע נבחנות, היפר אקטיביות ועוד. לכן בשבוע הראשון תנו לו להסתגל ולא להכביד עליו עם פקודות שהכלב אולי לא מכיר. מומלץ ליצור לכלב בשבוע הזה שגרת יום בסיסית, שתוכל לגרום לו לאיפוס לקראת תחילת החיים אתכם.

לאחר שבוע הסתגלות, תוכלו לאט לאט להכיר את האופי האמיתי של כלבכם, ושם מומלץ מאוד, כמובן להוציא אותו כמה שיותר פעמים מהבית, שגרת יום מסודרת, וכאן נכנס הווטרינר והמאלף שיתנו לכם דרך נכונה וריאה מה לעשות ומה לא.

מקום משלו בבית.

יצירת מקום משלו בבית (מיטה או שמיכה עם קערת אוכל ומים ליד) תעזור לו להירגע ולמצוא את מקומו בבית החדש. תבחרו מקום שמתאים לכם ןלכלב, מומלץ שיהיה במקום סוציאלי ולא מבודד מדי.

אוכל

אוכל בשלבים הראשוניים של האימוץ מאוד חשוב, לכן שימו לכלב ביומיים הראשונים כמה מנות ביום, ולאחר כשלושה ימים תתחילו לסדר את הארוחות של הכלב ע”פ גילו.

כלב עד גיל שנה ושתיים, יכול לאכול שלוש ארוחות ביום, וכלב מגיל שנה ושתיים שתי ארוחות ביום יספיקו לו, אך כל כלב בהתאם להנחיות של הוטרינר שלכם.

טיולים:

מומלץ שהטיולים הראשוניים יהיו קצרים ולא עמוסים מדי, חוויות נעימות סביבה נעימה, ולתת לכלב לחקור את הסביבה החדשה שלו במהלך הטיול, שימו לב לרחרוחים ועשיית צרכים, צ’פרו את הכלב במהלך הטיול כדי שירגיש נח לצאת החוצה. לאחר שבוע וחצי אפשר להאריך את הטיול, מומלץ גם טיולים ופיקניקים בטבע, ובהדרגה להרחיב את מגוון המקומות החדשים שתוכלו לטייל בהם.

אינטראקציה עם כלבים חדשים:

בהתחלה מומלץ להכיר לכלבכם כלבים רגועים ונינוחים על מנת שאתם תוכלו להכיר את כלבכם, ותוכלו להבין את אופיו מול כלבים. מומלץ שהמפגשים יהיו קצרים בהתחלה, עם חוויות חיוביות, שיהוו בסיס לאינטראקציה כלבית בריאה ונעימה.

אילוף:

על מנת שתוכלו להגיע למיטב התוצאות עם כלבכם, חשוב להבין אותו לחלוטין, הכלב שאתם ראיתם בעמותה כשלקחתם אותו, כנראה לא יציג את אותם התנהגויות אחרי שבוע אתכם בבית, עקב המעבר מחיי כלבייה, או מחיים אחרים, והגעה לבית אנושי שמתנהג ובנוי אחרת, הכלב מתחיל לפתח שינויים התנהגותיים כחלק מתהליך ההסתגלות שלו בבית. ועל מנת שלא יהיו לכם בעיות התנהגות קשות בהמשך שימו לב להזמין מאלף שילווה אתכם בתהליך האילוף לכמה חודשים ראשוניים.

סיכום:

גידול כלב הוא דבר נפלא, כיפי טוב לילדים, ואין כיף יותר גדול שיש לנו כלב נאמן, שמח, ואוהב את משפחתו לשנים רבות, לכן חשוב לנו שתבינו שגידול הוא תהליך ארוך כמו גידול ילדים, והמפתח להצלחה בו הוא סובלנות התמדה ואיזון.

מאחלים לכם המון הצלחה בכלבכם החדש והמקסים.

לכל שאלה תוכלו ליצור קשר עם מרכז הכלב והאדם בטלפון 05568886080 או באתר www.hdcente.co.il

כתבו את המאמר הזה טל שלוש מנכ”ל מרכז הכלב והאדם, אורלי נחמיאס מאלפת בכירה HDC, וסהר כהן מאלף בכיר HDC

 

אהבתם? שתפו את החברים והמשפחה!

מאמרים שאולי יעניינו אותך בנוסף

מרכז הכלב והאדם - לוגו

צריכים עזרה מנציג?
רוצים לשמוע פרטים נוספים?
לא תספיקו להגיד ‘הב הב
והמומחים שלנו יחזרו אליכם!

מרכז הכלב והאדם - לוגו

צריכים עזרה מנציג?
רוצים לשמוע פרטים נוספים?
לא תספיקו להגיד ‘הב הב
והמומחים שלנו יחזרו אליכם!

דילוג לתוכן